Monday, October 20, 2008

"Nairobbery" lever upp till sitt rykte...eller?

Detta inlagg skrev jag i mitten pa forra veckan men fick aldrig publicerat det pga dalig uppkoppling.

"Gor ett kort inlagg bara for att meddela att min mobil blivit stulen och att ni inte lange kan na mig pa varken mitt vanliga eller loakala nummer. Ska forsoka hinna kopa en ny mobil efter jobbet idag och lovar att meddela er det nya nummret snarast mojligt.

Var igar efter jobbet i vimmlet pa Sarit center, ett kopcentrum har i Westlands, som mobilen blev stulen ur min ficka. Hur nagon lyckades ta den ur jeansfickan utan att jag market det ar svart att forsta. Men jag har lart mig min laxa och kommer definitivt inte att forvara mobilen i fickan i farmtiden!

Hittills har Johan (som jag delar lagenhet med) blivit bestulen pa sin digitalkamera, ocksa den lyckades de lirka ur fickan pa honom. Borde kanske sett det som ett varnande exempel! Och nu nar jag blivit bestulen pa min mobil sa ar det bara Sebastian kvar sen har vi alla blivit bestulna. Far hoppas att det inte blir en tredje gangen gilt, aven om det verkar nastan omojligt att undvika hur forsiktig man an ar i den har stan!
"

Men tji fick jag. Visade sig att jag inte alls blivit bestulen utan att mobilen glidigt ur fickan i taxin! Chaufforen, som jag aldrig akt med tidigare, kom ihag att jag jobbade pa UNHCR och kom till kontoret i fredags och lamnade tillbaka mobilen. Helt otroligt! Ingen har pa kontoret tror det ar sant, igen av dem har tidigare upplevt att de fatt tillbaka nagot de tappat eller glomt har i Nairobi. Kanns som lite av en solskenshistoria efter alla formaningar! Kanner mig dock smatt generad over att jag direkt, utan att blinka, drog slutsatsen att nagon stulit mobilen da det egentligen var min egen klumpighet som lag bakom. Hur som, det slutade lyckligt denna gangen da jag var nojd med att fa tillbaka telefonen och chaufforen var nojd med sin hittelon.

Underbart att bli positivt overraskad!


No comments: